گنج دل

گنج دل

گنج دل

گنج دل

توضیحاتی در مورد گروه خونی B

چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱ ق.ظ

توضیحاتی در مورد گروه خونی B

دقت داشته باشید که اگر گروه خونی شما B است با پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی B، مشکلات جسمی را پشت سر گذاشته و از بیماری های خطرناک و اضافه وزن رهایی یابید. شاید کنار گذاشتن و یا مصرف بسیاری از موادی که در زیر بیان می شود برای افراد دارای گروه خونی B مشکل باشد اما همیشه به یاد داشته باشید که گروه خونی شما در آن چه مربوط به سلامتی شماست بهترین مرجع است نه فرهنگ و عادات غذایی شما. ممکن است برخی انواع غذاها برای سلو لهای گروه خونی خاصی مضر و برای گروه خونی دیگر مفید باشد، زیرا ممکن است میان خون شما و غذایی که می خورید یک واکنش شیمیایی رخ دهد که این واکنش جزئی از ویژگی های ارثی شماست. این عامل را لکتین می نامند. لکتین مجموعه بزرگ و متنوعی از پروتئین های موجود در غذاهاست که بر روی خون تأثیر می گذارد. هنگامی که غذایی حاوی یکی از لکتین های پروتئینی وارد بدن شود که با آنتی بادی های موجود در گروه خونی شما تناسب نداشته باشد؛ این لکتین ها یکی از اعضا یا سیتم های بدن مانند کلیه، کبد، مغز یا معده را مورد هدف قرار می دهد و باعث چسبندگی سلول های خونی در آن می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گروه خونی B صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

طبع گروه خونی B چیست

در طول تاریخ این گروه خونی در زمانی تکامل یافت که انسانها بیشتر سفر می کردند و حاصل مهاجرت انسانها به مناطق شمالی و سردسیر و سخت تر از نظر زندگی بوده است. گروه خونی B با طبع بلغم در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آب می باشد. انعطاف پذیر و سازشکار هستند و حساسیت کمی دارند. هیچ گروه خونی دیگری به اندازه B مظهر میانه روی نیست. اگر گروه خونی شما B است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قویتر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عملگرا هستید.

انواع گروه های خونی

در سال ۱۹۰۱ میلادی کارل لندشتاینر، ایمونولوژیست اتریشی برای نخستین بار، وجود آنتی‌ژنهای گروه خونی بر روی گلبول‌های قرمز و نیز آنتی‌بادیهایی علیه همان آنتی‌ژنها را در سرم انسان ثابت نمود. او دریافت که نوعی ترکیب شیمیایی در خون افراد مختلف متفاوت است. لندشتاینر، ابتدا گلبول‌های قرمز را از سرم جدا کرد و سپس به مطالعه نتایج حاصل از مخلوط کردن سرم و گلبول‌های قرمز افراد مختلف پرداخت. وی دریافت که سرم بعضی از افراد قادر به آگلوتینه کردن گلبول‌های قرمز برخی دیگر از افراد می‌باشد، اما بر روی گلبول‌های قرمز همه افراد مؤثر نیست. در تجزیه و تحلیل نتایج، او فهمید که می‌توان افراد را از نظر گروه‌های خونی به گروه‌هایی تقسیم نمود: گروه خونی A: آنتی‌ژن نوع A را سطح گلبول قرمز خود دارند و در پلاسمای خونشان نیز آنتی کور B (ضد آنتی‌ژن B) را دارا هستند. گروه خونی B: آنتی‌ژن نوع B را در سطح گلبو لهای قرمز خود را دارند و در پلاسمای خونشان نیز آنتی کور A (ضد آنتی‌ژن A) را دارند. گروه خونی AB: آنتی‌ژن نوع A و B را در سطح گلبول‌های قرمز خود را دارند و در پلاسمای خونشان نیز هیچ‌یک از آنتی کورها را ندارند. گروه خونی O: هیچ‌یک از آنتی‌ژنها را در سطح گلبول‌های قرمز خود ندارند ولی هر دو آنتی کور را دارا هستند.تعیین گروه خونی به پزشکان کمک می‌کند تا نوع خون اهدایی متناسب با گروه خونی شما را به‌درستی انتخاب کنند. بعضی از گروه‌های خونی حاوی آنتی‌بادی‌هایی هستند که واکنش‌های سیستم ایمنی را بر علیه گروه‌های خونی دیگر برانگیخته می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان چارچوب زیر را درباره گروه‌های خونی ارائه کرد: – اگر گروه خونی‌تان A است، فقط باید از گروه‌های A و O خون دریافت کنید. – اگر گروه خونی‌تان B است، فقط باید از گروه‌های B و O خون دریافت کنید. – اگر گروه خونی‌تان AB است، می‌توانید از گروه‌های A، B، AB یا O خون دریافت کنید. – اگر گروه خونی‌تان O است، فقط باید از گروه خونی O خون دریافت کنید.

گروه خونی B و خصوصیات آن

گروه خونی O و گروه خونی A ظاهرا در دو جهت مخالف قرار دارند، در حالیکه گروه خونی B با هیچکدام از این گروهها مخالفتی نداشته و در برابر برخورد با حوادث می تواند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کند. این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند، بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. این افراد در بعضی از خواص و ویژگیها شبیه گروه خونی O می باشند، ولی در شرایط خاص قادرند راه خود را جدا و مستقل از این شباهت کنند و برای خود مسیر دیگری انتخاب کنند. به بیان دیگر این افراد با تکامل تدریجی این توان را یافته اند که قادرند بهترین راه را برای خویش انتخاب کنند.

گروه خونی B و بیماری ها

افراد با گروه خونی B با استفاده از خلاقیت ذاتی و تشخیص مناسب محیط در مقابل استرسها مقاومت می کنند. این افراد قادرند در برابر بسیاری از بیماریهای شایع مقاومت و پایداری نمایند که بیماریهای قلبی و سرطان از مهمترین آنها است. البته سیستم دفاعی افراد این گروه در برابر بعضی از بیماریها مثل M.S و یا عارضه خستگی مزمن ضعیف و حساس است. در این افراد انرژیهای مختلفی که در بدن آنها وجود دارد با هم همساز و موازی و موافق می باشند و به همین جهت نیز این افراد در مقابل بیماریها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. افراد گروه خونی B حتی اگر بیماریهای قلبی و سرطانی هم بگیرند، باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند.

  • نیریز نیریزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی